dag 6

17 augustus 2014 - Enzklösterle, Duitsland

Zaterdag 16 augustus.
Het regent nogsteeds. Welliswaar licht maar toch regen. De voorspelling voor vandaag zijn wel beter. Tot 12 uur enkele bijtjes daarna komt het zonnetje door! We zullen zien. Omdat het een 'overgangsdag' is pakken we vandaag knar een bezoekje aan Baden Baden.
De rit erheen is mooi en binnen het uur zijn we er!
Eerste indruk: mooie stad, mooie gebouwen. Natuurlijk kunnen we de auto niet in een parkeergarage parkeren omdat hij te hoog is. Bijna alle parkeergarages zijn niet toegankelijk voor auto's hoger dan 2 meter. Maar het lukt ons toch om de auto te parkeren. Niet in een garage maar gewoon langs de straat.
Lekker door de straatjes wandelen. Mooie winkels maar ook duur. Baden Baden is een stad om te kuren maar ook een stad voor de jetset.
hele mooie winkels met hele mooie spullen maar voor ons niet te betalen. We komen wel een betaalbare ijswinkel tegen dus even een ijsje eten. Althans Luuk en Nika.
Ik heb meer trek in een middagmaal. Ik zie een kebabtent en zeg dat ik daar wel wil eten. Julia kan daar falafel eten dus zijn we daar maar gaan zitten. Julia falafel, Luuk een mixed grill , Nika een ik een diner schotel. De falafel was niet te eten, de lamscotelet in de mixed grill was taai, de diner had een yoghurtsaus die Nika niet lekker vond. Ik at alles op want het vult.....
Daarna nog door de straatjes gelopen na eerst nog wat geld in de parkeerautomaat gedaan te hebben.
Even bij de kuuroorden gekeken; dat gaat het denk ik van de week wel wat worden. Een bezoekje zit er waarschijnlijk wel in.
Prachtige winkels gezien, prachtige auto's gezien, al met al de hele stad is prachtig.
Zo vonden we ook nog een prachtig theeterras. Ach laten we hier maar even wat drinken. Julia een thee en kaisersmern (skivakantie herinneringen), Nika een frambozen milkshake en frambozentaart, Luuk en ik een ijskoffie. Tjonge jonge wat was dat lekker. De taart was zo lekker dat Nika deze niet opkreeg en in liet pakken zodat ze er thuis ook nog van kan genieten.
Uiteindelijk zijn we tegen half vijf weer richting Enzklosterlee gereden. Onderweg boodschappen gedaan (Luuk gaat koken) en teruggereden naar de camping.
Omdat we laat geluncht en ook nog daarna wat hebben gedronken/gegeten hebben gaan we ook laat eten. Luuk maakt broodjes hamburgers en gebakken aardappelen.
Na het eten lekker backgammon gespeeld en getafeltennist.
Als afsluiting van de avond naar het vuurwerk van het wijnfeest gekeken en toen naar bed.
Welterusten!