dag 7

18 augustus 2014 - Enzklösterle, Duitsland

Zondag 17 augustus.
Het is zondag. Omdat we gisteravond voor ons doen laat naar bed zijn gegaan staan we vandaag maar laat op.
Rustig de dag beginnen, even een broodje en koffie.
Vandaag gaan we naar het klimpark. Deze ligt 500 meter van de camping dus even lopen. Het is best wel druk. Overal zie je mensen tussen de bomen door klimmen of rutschen.
We worden geholpen met onze klimspullen zodat alles goed zit. Na tekst en uitleg. Kunnen we beginnen. Eerste doel: platform 1 op zo'n 3 meter hoogte. Luuk naar boven, ik naar boven, Nika naar boven, of toch maar niet. Best wel eng dus toch maar naar beneden. Luuk en ik doen alvast dit parcourje. Op het moment dat wij bijna bij het einde zijn zie ik Julia op platform 1 staan en is Nika naar boven aan het klimmen. Ik denk: ga haar maar even helpen. Nika staat al op het platform maar huilt. Ze durft niet verder. Ik probeer haar nog te troosten en zeg dat ik haar ga helpen. Dat lukt niet en uiteindelijk gaat ze via de ladder toch weer naar beneden.
Helaas, het klimmen zit er voor haar niet meer in. Luuk assisteerde Julia met dit rondje, is troost Nika nog even en blijf bij haar tevens maak ik wat foto's.
Daarna nog even bij de overige platforms gekeken. Luuk uitgedaagd om de rode ronde te doen maar hij wilde ook niet meer. Dus naar de tent en daar een koppige soep en brood gegeten. Rest van de middag een beetje ' gehangen'. Boekje lezen, geinternet, spelletje spelen. Even pasta gekookt en rode saus gemaakt. Gegeten en daarna de backgammon clash gespeeld. Ik eerst tegen Juul. De verliezer tegen Luuk. Dat werd dus Julia tegen Luuk. Eerste partij voor Juultje, tweede voor Luuk (echt overtuigend en dat laat hij merken ook) oh oh wat was hij trots dat hij na zo overweldigend had verslagen. Maar ja, ik waarschuwde hem dat het nu pas 1-1 staat en dat er dus een beslissende game gespeeld moet worden. Jullie raden het al; Luuk gaat met een rotgevoel naar bed want de beslissende game wint Julia. We hebben Luuk daar overduidelijk mee geconfronteerd. Daarna maar naar bed. Welterusten!

1. Gerard van Dommelen:
    18 augustus 2014
    Een kind-onvriendelijke dag dus. Hebben Luuk en Nika het telefoonnummer van de Kindertelefoon bij de hand? Anders bij deze de informatie daarover:
    Word je gepest, heb je problemen thuis, ruzie met je vrienden of voel je je rot, dan kun je bellen of chatten met de Kindertelefoon.

Elke dag van 14.00 uur 's middags tot 20.00 uur 's avonds, ook in het weekend en tijdens feestdagen, kun je met ons bellen of chatten.

Met de telefoon: 0800 - 04 32 (gratis). Ook met je mobiel kun je gratis bellen.
  2. Paul:
    18 augustus 2014
    Nee, die heen ze niet nodig. Ze willen toch stoer zijn!
  3. Gerard van Dommelen:
    19 augustus 2014
    Luuk, gefeliciteerd met je 14e verjaardag!!!!!!