dag 8

20 augustus 2014 - Enzklösterle, Duitsland

Maandag 18 augustus

Eindelijk een warme nacht of kwam dat omdat ik een shirt, trainingsbroek en sokken aan heb gehouden??
Afijn ,ik heb het warm gehad .
De rest blijkbaar ook want iedereen heeft goed geslapen.
Koffie gezet, broodjes gehaald en rustig aangedaan.
Planning voor vandaag: naar Experimenta in Freudenstad. Een museum over wetenswaardigheden. Dus tegen het einde van de ochtend op weg. Na een half uurtje rijden staan we voor de deur van het museum. Laten we eerst maar gaan lunchen dus gaan we lopend naar het centrum. Hoe wel, na een minuut of wat gaat Julia een een mevrouw vragen waar hoe we moeten lopen om in het centrum te komen. Blijken we dezelfde weg terug te moeten lopen om in het centrum te komen. Staat de auto vlakbij het centrum te staan!!!
Nou ja we hebben het gevonden en zijn lekker bij een Konditorei gaan zitten en hbben koffie, cola en thee met apfelstrudel besteld. Daarna op naar Experimenta.
Was wel leuk. Een museum kan je het niet noemen meer een school. In klaslokalen staan wat opdrachten die je mag oplossen/doen om het antwoord te krijgen.
Toch nog een tijd hier doorgebracht.
Omdat redelijk weer is lopen we nog even door Freudenstad. We komen bij een messenwinkel. Luuk is verkocht en wilt een mes kopen maar wij zijn het daar niet mee eens. Van zijn eigen geld maar nogsteeds zijn wij het daar niet mee eens. Luuk ontzettend sjaggerijnig, zo erg zelfs dat hij geen trek had. Wij zijn in een restaurant gaan eten in Aichenberg. Een gehucht met een restaurant! Luuk moest mee maar heeft alleen een glas water gedronken. Het eten was héérlijk.
Terug op de camping en nog een spelletje gespeeld, daarna naar bed.
Welterusten.

1. Gerard van Dommelen:
    20 augustus 2014
    En nu Luuk z'n verjaardag gaan vieren. Ik ben benieuwd hoe de dinsdag verlopen is!