dag 5

15 augustus 2014 - Enzklösterle, Duitsland

Zo tegen vieren vannacht is het gaan regenen en niet zomaar regen! Nee harde regen. Wat een lawaai op de tent.
Ik schrijft dit iets na 10:00 uur en het is even droog. Je raadt het al; het heeft hier gewoon zo'n 5 uur achter elkaar geregend. Wat een heerlijkheid op vakantie!!
Maar goed, we houden de moed erin. Luuk heeft broodjes gehaald dus eerst maar even ontbijten. Het regent gelukkig niet meer zo hard.
We besluiten om naar een zwemparadijs in Freudenstad te gaan. Wij dus op weg. Wederom brengt de Tomtom ons op de plaats van bestemming en dus naar binnen. Een bandje om binnen te komen, een sleutel voor speciale kluisjes voor waardevolle spullen.
Een mooi zwembad met een lange glijbaan. Luuk er meteen in maar hij valt tegen.
We hebben ook betaald voor de erlebnis dat blijkt een aparte ruimte te zijn. Bandje voor het poortje en jawel we mogen naar binnen. De erlebnis bestaat uit. Een warm bad met fonteinen en rustplekken met bubbels. Ook zijn er 4 'grotten'. Een met een ijskoud bad en ijsklontjes fonteintje. Eén met een zoutbad van zo'n 30 graden. Een vuurgrot waarin de temperatuur ongeveer 36 graden is en een stoomgrot. Erg leuk allemaal. Nika was erg gecharmeerd van de ijsgrot en tot mijn verbazing ging zij gewoon in het ijskoude water en bleef er gewoon in, alsof het niet koud was. Ik heb me er niet in gewaagd, mij wel te koud.
Al met al daar héérlijk vertoefd en na ruim 2 uur daar lekker gezwommen en genoten te hebben van de diverse grotten en baden zijn we eruit gegaan. We waren toch in Freudenstad dus maar even naar het centrum om wat te eten. In een leuk tentje terecht gekomen en héérlijk gegeten.
Nog even lekker door de stad gewandeld (het is droog en het zonnetje schijnt lekker) dus dat was wel fijn. Na een verdiend ijsje terug naar de tent. Eerst boodschappen halen want er moet straks weer gegeten worden. Het diner wordt aardappelen met spinazie en een lapje vlees. Regelmatig een buitje dat is wel jammer. De vooruitzichten zijn wel iets beter, in ieder geval voorlopig geen regen (zolang het duurt).
Vanwege de regen zitten we nu in de tent. Op de achtergrond de bassen van het wijnfeest. Hopelijk horen we die straks niet als we naar bed gaan.
Morgenochtend nog wat regen maar daarna droog! Wat we gaan doen? Nog geen idee, we zien het morgen wel! Voor straks, Welterusten!

1. Gerard van Dommelen:
    15 augustus 2014
    Doen jullie nog iets anders dan eten?
    Die Nika is een écht ijskonijn dus!