dag 4

15 augustus 2014 - Enzklösterle, Duitsland

Gelukkig heeft het vannacht niet geregend maar het was wel koud! Oke, ik had het een beetje koud maar dat kwam doordat Julia een hoop dekbed naar zich toe had getrokken! Verder een prima nacht gehad en héérlijk geslapen.
Laat opgestaan maar Luuk maakt het nog later. Nika stond iets van half tien op en riep ons toe : ik ga met mijn vriendinnetje spelen. En weg was ze.
Wij ook maar opgestaan . Ik water opgezet en tegen Julia gezegd dat het water voor de koffie opstond en dat ik nu ging douchen. En weg was ik. Nu moest zij wel opstaan en koffie zetten ( haha).
Na het douchen koffie gedronken en samen naar de bakkerij voor broodjes.
Terug op de camping zagen we dat Luuk nogsteeds in zijn tent lag dus hier maar even iets van gezegd. Lekker relaxed gedaan, vriendinnetje van Nika uitgezwaaid en een spelletje gespeeld.
En toen vond ik het genoeg en heb ik besloten dat we naar Kaltenbronn gaan. Een plaatsje zo'n 10km verder waar je mooi zou kunnen wandelen. Dus schoenen aan en wij op weg. Aldaar aangekomen begon het weer te regenen dus eerst maar wat eten. Een restaurant in en schnitzel, hirtgebraat, blue forel en iets andere vis besteld. Zo dat was lekker! En het bleef maar regenen!
Na deze maaltijd toch op pad; een prachtige route door het bos. Af en toe regen maar dat maakte ons niets uit, gewoon de regenjas aan!.
En toen we bijna bij het eindpunt waren zag Nika een ander pad. En trollenpad. Dus deze gingen we ook nog maar even lopen. Hoe wel...we konden de weg niet geheel meer vinden, het begon licht te regenen dus toch maar naar de auto. Al met al, de tocht was 8.5 km en dan nog een stukje trollenpad dus ruim 9 km gelopen.
Terug naar de camping, eerst nog even eten kopen bij het plaatselijke kruideniertje. Champignonnensoep, champignonnen in water, Mexicaanse groentemix. Alles voor een smakelijke rijstchampignonnnenmexicaansegroentemixschotel. En het was inderdaad lekker.
Nu lekker getafeltennisd en gebadmintonned. Luuk zit natuurlijk op de tab.
Vanavond maar weer eens vroeg naar bed.
Welterusten!
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Gerard van Dommelen:
    15 augustus 2014
    rijstchampignonnnenmexicaansegroentemixschotel
    Hoeveel punten bij scrabble?