dag 3

14 augustus 2014 - Enzklösterle, Duitsland

Na een prima nacht (wel koud maar onze dekbedden doen goede dienst) is het vanmorgen gaan regenen. Hard gaan regenen dus alles in de tent naar het midden en aan de zijkanten doeken. Ach ja, zo hard lekt hij niet. Toch vind ik dit dus de minst leuke kant van kamperen.
Nou ja, de binnenkant is voorzien van doekjes en handdoeken dus we gaan maar gauw weg. Op naar Tubingen; een universiteitsstad. Ligt wel zo'n 50km ver maar dat maakt niet uit. Een uurtje door mooie natuur en dan zijn we er.
Auto geparkeerd en dan lekker wandelen. Mooie vakwerkhuizen, leuke binnenstad. Even het snoepberenwinkeltje in geweest alwaar ik zwart bier (snoepwinkeltje??) heb gekocht. En dan eten! Ik zie een tent waarbij op een bord staat: SHASlICK.
Luuk is verkocht en wilt direct naar binnen. Julia eet geen vlees dus wilt niet naar binnen. Nika wilt wel naar binnen maar vindt het niet gezellig als wij wel naar binnen gaan en Julia niet. Dilemma dus.
Gelukkig ligt het antwoord aan de overkant; een tentje waar ze falafel verkopen. De mannen de snackbar in, de dames naar de falafeltoko.
wij dus de snelle hap; patat en shaslick voor Luuk, patat en braadwurst voor mij. Alles ligt binnen 30 seconden op de bar. Afrekenen en knagen maar. Smaakte best (althans het vult). Binnen 5 min. Alles op. Even bij de dames kijken. Julia krijgt net haar broodje falafel met avocado. Zo dat ziet er goed uit, maar ja patat en broodje braadwurst vult toch wel!!!
Na het eten nog wat gewandeld en leuke winkeltjes bezocht weer naar de auto. Oh ja, het is sinds we in Tubingen waren droog geworden. Op de terugweg zelfs nog Luuk' s zonnebril nodig gehad.
Terug bij de tent ziet het er nogsteeds goed uit; geen waterballet, geen grote plassen.
Dus maar eten koken. Nika is alweer met haar vriendin Isa aan het spelen, Luuk doet een spel op de tablet, Julia heeft haar ogen al dicht en ik, zei de gek, ga maar aan de slag met het eten. Omdat het fris is en omdat het weer begint te regenen gaan we binnen eten. Ravioli met groente rode saus.
Na het eten binnen spelletjes spelen en om tien uur naar bed! Welterusten.

1. Gerard van Dommelen:
    14 augustus 2014
    Kijk, dát zijn tenminste nog eens tijden: 10.00 uur naar bed! Geweldige vakantie toch?