dag 9

20 augustus 2014 - Enzklösterle, Duitsland

Dinsdag 19 augustus.
Happy birthday to you, happy birthday to you.....
Vandaag is Luuk jarig dus feest. Omdat we geen slingers hebben heeft Julia van vuilnisemmerzakken slingers geknipt. Het ziet er heel professioneel uit.
Als Luuk opstaat is hij blij verrast. Natuurlijk eerst feliciteren dan kadootjes.
Eerste Kadima, de hier gekochte sli ger van Leonardo da Vinci. Oh wat is hij blij.
tweede Kadima, de lensbeker, jaaaw dat had hij niet verwacht. Dan ga ik met Luuk naar de bakkerij. Lekkere appeltaart gekocht en natuurlijk nog wat broodjes. Terug op de camping moet Luuk naar kafir drie gaan zoeken. Het bestaat uit 14 flesjes coca cola met zijn naam erop. 13 stuks kan hij uiteindelijk vinden maar de 14e levert problemen op. Ook voor de dames, zij hebben de flesjes verstopt. Waar is het 14e flesje nou. De dames helpen zoeken en weten ook niet meer waar ze hem verstopt hebben. Blijkt het 14e flesje gewoon in de doos te zitten; is dus nooit verstopt geweest.
Afijn het is Luuk zijn dag, maar de dames hebben andere plannen. Luuk wordt geblinddoekt meegenomen naar
Kaltenbronn alwaar we gaan proberen om Luuk mee te laten doen aan een hondentraining. Helaas deze training is afgelast omdat er geen animo voor is. Dan maar naar de langste glijbaan. Ligt iets verderop (Poppeltal). Auto geparkeerd en lopend naar de baan. Laten we eerst maar 1 run maken en kijken wat het is. Dus kaartjes gekocht, sleetje gepakt en met de sleeplift naar boven. Luuk als 1ste naar beneden, dan Nika, Julia en dan ik. De jongen die mij een zetje moest geven zag al direct dat Julia heel langaam gong en list Jij dus expres wachten. Uiteindelijk mocht ook ik Baan mast in no time zag in bij Julia achterop. En zij zag al bin Nika achterop.
Ook de mensen achter mij baalde dat het zo langzaam ging, maar ja, als je angstig bent.....
Daarna nog door het pretparkje gelopen en zie trampolines. Je weet wel, die trampolines waarbij je in een klimbroekje wordt geheelen en fastball aan elastiek op de trampoline mag springen. Luuk en Nika wilde dit doen en dat mochten ze natuurlijk. Luuk kon het wel aardig en maakte zelfs achterwaartse koprollen. Nika sprong gewoon lekker. En toen nog met luchtdruk kanonnen op elkaar schieten, met z'n 4en in water bootjes tegen elkaar gebotst. Lekker leuk.
Terug naar de camping, even rust genomen alvorens we naar Freudenstad zijn gegaan voor ons diner. Luuk mocht dit uitkiezen en had daar , volgens hem, een goed restaurant gezien. Wij naar binnen en aldaar héérlijk gegeten.( vis, black angus, en huisspecialiteit)
Wat een geweldig diner hebben we gehad.
Teruggereden naar de tent en daar nog een paar potjes backgammon gespeeld. Daarna weer naar bed. Welterusten.

1. Gerard van Dommelen:
    21 augustus 2014
    Luuk, je hebt een geweldige verjaarsdag gehad! Leuke activiteiten allemaal en nog lekker gegeten ook. Om noooooit te vergeten! Nogmaals: gefeliciteerd met je 14e.