dag 2

12 augustus 2014 - Enzklösterle, Duitsland

Na een hele mooie maar saaie autorit (alleen over de snelweg en de laatste 50 km binnendoor) waren we iets over vieren op de camping.
Eerst alles regelen, plekje opzoeken en de spullen erheen brengen.
Prima locatie dus tent opzetten. Dit ging redelijk snel. Ik samen met Luuk de tent opgezet, de dames haalden de spullen. Ja halen want de auto mag niet op het terrein.
Even zes uur; de tent staat.
Even uitrusten. Dat is van korte duur want we hebben geen gas dus op pad voor gas. En ook hiervoor hebben we de campingbeheerder nodig. De gasfles omgeruild, aansluiten en water koken voor spaghetti pesto. Lekker gegeten en daarna rustig aan gedaan. Vroeg donker dus vroeg onder de dekbedden. Welterusten! Oh, ik hoor dat ik onze wandeling ben vergeten te vermelden. Ik, Julia en Luuk zijn namelijk na het eten nog even wezen wandelen door het dorpje. De kruidenier, de bakkerij en het kerkhof ontdekt. En, oh ja, we zagen ook een affiche waarop vermeld wordt dat as weekend het wijkfeest gevierd wordt. Dat wordt dansen met de wijnkoningin !!!